Vés al contingut

Salut sense dubtes: iniciem la campanya «Fes tres preguntes»

Salut sense dubtes: iniciem la campanya «Fes tres preguntes»
Imatge de Salut sense dubtes: iniciem la campanya «Fes tres preguntes»

En el marc de la campanya “ Fes sempre tres preguntes”  del programa “Salut Sense dubtes” de la Xarxa d’Hospitals  i Entitats Promotores de Salut comencem una nova etapa en la qual es posarà a disposició de les  i dels  usuaris , des de la pantalla de consultes externes,  o amb pósters  a l’hospital de dia o  salut menta,  entre d’altres  serveis,   la recomanació de fer aquestes preguntes al professional  de la salut . 

Aquesta campanya està directament  vinculada amb el principi  de “participació  activa” del nostre model ACP entenent  que,  la persona que comprèn allò que té, sap què ha de fer i el per a què,  és una persona millor preparada/alfabetitzada per a  prendre decisions compartides amb el professional i per tant fomenta la seva participació  activa  respecta el control i  millora de la seva salut.

Durant el 2021 ja es va fer la primera prova pilot a 66 persones de Salut Mental o de Consultes Externes d’ORL amb grans resultats. 

Què és la campanya “Fes sempre 3 preguntes?”

La Campanya “Fes sempre 3 preguntes” va dirigida als pacients per millorar la comunicació durant la seva visita o consulta amb el professional de la salut. Està basada en el programa Ask Me 3© (Institute for Healthcare Improvement, Boston, Massachusetts, Estats Units), que ja s’ha implementat àmpliament a països com Estats Units, Regne Unit o Irlanda.

L’objectiu és simplificar el procés comunicatiu entre els professionals de la salut i els pacients, familiars o cuidadors que visiten els seus centres, un dels eixos principals de l’Alfabetització per a la Salut o Health LiteracyL’OMS té a la seva agenda 2030 la promoció de l’alfabetització per a la salut entre un dels seus objectius, des de setembre passat.

A través d’una guia de tres preguntes-1) Què tinc? 2) Què he de fer? 3) Per què ho he fer?, es vol apoderar el pacient per tal que surti de la consulta o visita amb una informació valuosa, ordenada i imprescindible per entendre el seu procés i seguir el seu tractament.

Not available in
This is not available in . You can go to the translated versions in these languages: